onsdag 29 december 2010

Hemma idag

Gomorron. Här är det lite uschligt. Mådde skit hela dagen igår, men sprängade huvudvärk och allmän kass-känsla. Efter jobbet gick jag direkt hem och la mig i soffan, där jag somnade som en stock i ett par timmar. Vaknade av att jag frös så jag skakade. Tog tempen, och den var visserligen bara 37,4°C, men jag reagerar ju väldigt kraftigt på varje tiondels grad, så jag hade kanske lite feber.

I natt har jag inte sovit bra, har vaknat om vartannat och frusit/svettats. Huvudvärken är kvar, så jag stannar hemma idag. Får hoppas att det räcker med en dag hemma, för kollegan är hemma med luftrörskatarr. När hon är borta gör jag hennes jobb med, så utan oss båda är det lite knepigt. Men det får gå.

Tack för alla fina kommentarer på föregående inlägg, de värmer. Det är väldigt nyttigt att se gamla bilder på sig själv. I vanliga fall är det alltid jag som står bakom kameran, så tack och lov finns det inte så många bilder på mig.

Ni glömmer väl inte bort jultävlingen? Jag drar en vinnare någon gång mitt på dagen på nyårsafton, vi kan ju för enkelhetens skull säga klockan 12. Just nu är det 12 personer med och tävlar, 13 kommentarer lagda, men svägerskan vill inte vara med i tävlingen trots att hon kommenterade i inlägget (hrm, så kan man ju inte göra!).

Nu skall jag och Cornelia äta frukost, sen skall jag vila lite till. Ha en bra dag!

6 kommentarer:

  1. Din stackare, det är inte roligt att vara sjuk. Men det kan ju inte hjälpas att man blir det i bland i alla fall.
    Du får krya på dig och ha en så bra dag som det går i alla fall.
    (har ändrat inställningen, tack för tippsen ;) )

    Kram

    SvaraRadera
  2. Stackars dig. För när man mår som du gör så är det jättesynd om en. Krya på dig, men gå inte till jobbet om du inte är bra. Då tar det bara längre tid att bli frisk.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Krya på dig. Hoppas du får må bättre snart.

    SvaraRadera
  4. Krya på dig! Tack för att du tipsade om din jultävling, hade helt missat den!

    SvaraRadera