lördag 18 juni 2011

God mat och trevligt sällskap

Gomorron. Idag är jag lite sen... Har ju som vanligt sovit i 2 omgångar, första mellan midnatt och 4 och andra mellan 6 och halv 9. Skönt att inte klockan ringde 5 i alla fall!

Igår morse var jag alltså iväg på bentäthetsscanning. Detta för att jag tar p-spruta sedan 1997. Jag "behöver" ju inte ta den eftersom jag inte har något förhållande, men jag tycker det är så väldigt skönt att slippa alla besvär som följer med mensen. Därför fortsätter jag. En risk som de har kommit på på senare år är just att bentätheten kan försämras. Gjorde en scanning 2007 och nu alltså en igår. Sedan dess har jag minskat 32 kg i vikt tror jag det var, och för mig är ju denna scanning intressant ur en annan synpunkt: detta att jag inte tar upp kalken så bra efter operationen. Det skall bli spännande att höra resultatet. Pratade en stund med den trevliga sköterskan som gjorde själva scanningen och berättade vad jag varit med om det senaste året.

Jag tog bussen till och från stan, för regnet öste ner. Det gick mycket smidigt med bussen och jag var tillbaka på jobbet snabbt. Stämningen på jobbet var skön under dagen, alla såg fram emot firmafesten på eftermiddagen/kvällen. När jag var färdigjobbad hade några av de andra dukat fram öl och vin samt lite snacks. Med hjälp av högtalare och en telefon hade vi också musik. Vi hade ett mycket trevlig mingel innan ett antal taxibilar kom och hämtade oss vid 18.45.

Vi skulle äta på Brasserie Manfred på Nordensköldsgatan. Mycket god mat och väldigt trevlig personal. Till förrätt åt jag en enkel grönsallad, de andra åt mer avancerade rätter. Sen till varmrätt så hade jag en specialvariant (utan gräddsås) av en kötträtt, och den såg ut så här (när jag ätit klart):


Många andra åt wienerschnitzel, de var stora som dasslock...



Sen till efterrätt fanns det massa godsaker att välja mellan, men jag tog endast EN kula jordubbssorbet, och den var himmelsk!

Givetvis var vi tvungna att ta det "traditionella" kortet, se tidigare här.


Thomas och Karin, Malin till höger hälsar, hon är ofta hos er och handlar!

När klockan var ca 22.30 kände jag att jag var trött och hade fått nog. Kollegan D var också trött (och inte helt nykter) så vi hade sällskap. Han ringde sin fru som skulle komma och hämta honom och vi hade sällskap till Linnéplatsen. Precis när jag gått på bussen och stämplat kommer D springande och frågar om jag vill ha skjuts. Det ville jag gärna eftersom jag bara skulle kommit halvvägs hem med bussen och fått gå resten genom ett industriområde. Hemma vid 23 och det var skönt.

Nu har jag just haft SMS-konversationer med Ulrika och Jenny, vi skall träffas här alla 3 vid 12-tiden. Jag tror inte Jenny och Ulrika har träffats tidigare, så det blir extra kul. Tänk vilka härliga vänner man får via bloggen!

Önskar er alla en härlig lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar